I vrapci na grani već znaju koliko je poželjno imati posao u kojem zaista uživamo. Osim što nam produktivnost strmoglavo naraste, naše životno zadovoljstvo i kvaliteta taj trend prate u stopu. Ako želite online karijeru, možda je za vas baš posao copywritera.
Što je copywriter?
Svaki brend mora imati dobrog copywritera – prekrasni proizvodi na prekrasnim web stranicama podupiranim fantastičnim strategijama nemaju smisla bez dobre prezentacije. Prezentacija i opis usluge ili proizvoda čini gotovo pola samog iskustva! Jednako kao što se oslanjate na svoje dizajnere i stratege, oslonite se na svog „rječitog stratega“.
Copywriter je osoba koja vješto, autentično i u skladu s brendom prezentira informacije – kako one kojima je svrha prodaja, tako i one kojima je svrha edukacija. Dakle, copywriter je onaj što piše i što rukuje riječima!
Koji je posao copywritera?
Posao copywritera je da piše tekstove na raznim portalima i društvenim mrežama, ali i da smišlja slogane, oglasne materijale te izjave koje se daju u medijima. Ovisno o tome koliko je vaš brend poznat i „širok“, copywriter može biti osoba koja svaki tjedan ubaci blog post ili pak objavu na društvenim mrežama, dok u drugom slučaju može biti netko kome ni 8 sati dnevno nije dovoljno da napiše dovoljno sadržaja.
Istina je, ipak, da su najpopularniji copywriteri upravo oni što se bave online prodajom i izgradnjom poslovanja. Mnogi danas žele svoj fizički posao u potpunosti prebaciti na online obavezu te zbog toga zapošljavaju copywritera koji im u tome pomaže.
Treba li mi zaista copywriter – mogu li pisati sam/a?
U nadi da će uštedjeti nešto novaca, vlasnici brendova često se upitkuju postoji li zaista potreba da zaposle copywritera ili taj posao mogu odraditi i sami. Mi ćemo vam sugerirati da jako dobro razmislite o ovom pitanju jer pisanje nije samo vještina „prenošenja riječi“, već je znanost u kojoj morate brinuti i o čitatelju i o informaciji. Tekst mora biti jasan svima, ali s dovoljno novih informacija. Mora potaknuti prodaju, ali ne smije biti očito da želite prodavati. Mora biti sintaksno i semantički ispravan, odnosno pratiti neku gramatiku.
Copywriter nije samo osoba koja sjedi i smišlja tekstove i onda tu i tamo nešto napiše – radi se o dosta analize i sinteze. Osim što na Internetu morate pronaći korisne informacije koje ćete ubaciti u svoje tekstove, morate se pobrinuti i za SEO vašeg teksta. Dakle, ukratko – ne, većina vlasnika ne može sama pisati svoje newslettere, opise, postove i prodajne tekstove.
Najbitniji zakoni copywritinga
Kako prepoznati dobrog copywritera? Što on mora pratiti i koje su filozofije najbitnije u svijetu copywritinga? Za početak, dobar copywriter mora paziti na strukturu teksta. Razlomljenost u više paragrafa, natuknice, čitkost i ispravnost sve su jako bitne komponente. Nakon toga, bitno je pravilno poredati informacije koje dijelimo kako bismo stvorili određenu dinamiku. Ona kreće od uvoda, polako dolazimo do zapleta i vrhunca, potencijalne peripetije, a na kraju raspleta koji čitatelja ostavlja zapanjenim, ali ne i zbunjenim. Danas će dobar copywriter napraviti i istraživanje ključnih riječi te se informirati o onima s kojima se natječe – kako biti bolji?
Copywriter Hrvatska – Do posla je moguće i u remote obliku
Hrvatska i domaće tržište nude pregršt mogućnosti po pitanju copywriter karijere. Ukoliko ste solidan poznavatelj nekog od stranih jezika, utoliko imate i veće šanse da karijeru izgradite i na međunarodnom planu, na platformama kao što je npr. UpWork.
Copywriter posao je moguć i u 100% remote obliku, za one kojima takva vrsta rada od kuće odgovara. Internet je pun informacija pa su tako na tržištu mogući razni tečajevi koji će vas upoznati s teoretskim dijelom.
Međutim, za pravi doživljaj i iskustvo potrebno je puno vježbe i testiranja, kao i kod SEO optimizacije web stranice. Da biste dobili pravili rezultat i znali koja ideja “pali”, potrebno je puno probati i testirati.
Velike su prednosti ovakvog posla, a pogodan je za sve dobne skupine, pa i za mame koje traže online posao.
Zaključak
Copywriting je vještina oblikovanja brenda kroz riječi i zbog toga je izuzetno bitno da nađete osobu koja u potpunosti odgovara vašim potrebama. Neovisno o tome koliko je vaš brend velik ili poznat, bitno je da mu napravite dobre temelje.
Posao copywritera je da piše tekstove na raznim portalima i društvenim mrežama, ali i da smišlja slogane, oglasne materijale te izjave koje se daju u medijima.
NOVO – Edukacija kako pronaći posao od kuće!
Više o projektu na linku ispod