Već neko vrijeme razmišljate o tome da se okušate u freelance radu na Upworku? Ili ste već otvorili profil, napisali biografiju, potrošili značajnu količinu connecta na prijave za posao, ali bez značajnijeg uspjeha? Donosimo vam savjete o radu na najvećoj freelance platformi.
Temelj uspjeha – dobro izrađen Upwork profil
Profil je baza svake interakcije na Upworku koja će rezultirati poslovnom suradnjom, ali nisu svi profili isti! Ključan recept za uspješno odrađen posao su vrijeme i kvaliteta – ali, to se ne odnosi samo na doslovan proces rada, nego i na njegove ostale aspekte. Tako je za izradu Upwork profila koji će privući klijente potrebno odvojiti nešto više vremena i fokusa, nego primjerice za izradu profila na nekoj društvenoj mreži. Podijelite svoju biografiju na pregledne i smislene paragrafe kojima ćete pričati koherentnu priču, te pripazite na pravopis i gramatiku kako greške ne bi narušile Vaš profesionalizam.
Osim dobro napisane biografije i portfolija koji pokazuje široki raspon Vašeg rada, važno je i u potpunosti ispuniti profil! Upworkov algoritam voli 100% dovršene profile, a takvi profili ulijevaju dodatno povjerenje jer poslodavcu daju do znanja da dovršavate započeto. Slobodno potražite savjet kod Chat GPT-ja, koji vam može pomoći prilikom optimiziranja profila. Međutim, nemojte se služiti copy-paste metodom već mu zadajte smjernice za optimizaciju vašeg profila koje su prikladne vašem iskustvu i referencama.
Budite specifični prilikom navođenja svog iskustva i sposobnosti – na primjer, umjesto “iskustvo vođenja profila na društvenim mrežama” je bolje navesti konkretne društvene mreže. Također, isplati se biti specifičan i prilikom navođenja radnog iskustva, stoga prilagodite biografiju branši u kojoj radite.
Izrada profila je ulaganje u budućnost. Kako se Vaša karijera bude razvijala ćete prilagođavati i optimizirati svoj profil, ali temelje i odskočnu dasku za uspjeh na Upworku postavljate na samom početku.
Uzori i inspiracija
Provjerite koji su vodeći freelanceri u vašem području i proučite njihove Upwork profile. Kako se njihovi profili ističu u moru ostalih profila? Analizirajte ih – kako oni prezentiraju svoje vještine? Usporedite profile koji vam se najviše sviđaju sa svojim – sigurno ćete dobiti inspiraciju za optimiziranje svog profila. Ili, u najmanju ruku, ideju o tome kako se kreću cijene konkurencije. Što nas dovodi do pitanja…
Koju početnu cijenu postaviti?
Konkretna početna cijena ovisi o vašoj profesiji i specifičnosti onoga čime se bavite. Postoje razne škole misli o tome koju cijenu postaviti na samom početku svoje Upwork karijere. Niska cijena će privući veći spektar potencijalnih klijenata, ali postoji i neka granica nakon koje počinjete debelo podcjenjivati svoj rad. Neki tvrde da će viša cijena privući one dugotrajne klijente koji zaobilaze sumnjivo jeftine ponude u širokom luku. Nekakav generalni konsenzus bi bio da je, dok nemate iskustva ni recenzija, bolje staviti nešto nižu cijenu kako biste uopće privukli klijente. Stanicu uvijek možete prilagoditi, a nabaviti pozitivne recenzije je teže!
Pisanje prijava
Upwork ima svoju valutu, connecte, koje gubite kada se prijavljujete na posao. Ako ste Freelance Plus član (ako plaćate mjesečnu Upwork članarinu), dobivate 80 connectova mjesečno, a besplatan Freelance Basic član ih dobija 10. Možete kupiti još connecta po cijeni od 0,15 dolara. Stoga je važno pametno se prijavljivati na poslove: nemojte slati jednu te istu generičnu prijave na svaki posao. Cilj vam je istaknuti se u moru upravo takvih poruka i ne bacati connecte u vjetar!
U prijavi nije dovoljno samo izraziti kako vjerujete da ste idealni kandidat za taj posao. Razmišljajte kao klijent – kako najbolje možete riješiti njegov problem? Koji je cilj zadatka kojeg je postavio? Vodite se tim pitanjima i napišite personaliziranu prijavu za posao.
Također, korisno je redovno provjeravati ponude za posao na Upworku. Brzina kojom ste se prijavili na oglas nije presudna, ali može pomoći. Opet, za pisanje kvalitetne prijave je potrebno vrijeme, stoga pokušajte pronaći balans.
Vjerujte u sebe
Poslova će uvijek biti, kao i ljudi koji će ih htjeti raditi. Budite uporni, ulažite u svoje znanje i prijavljujte se na poslove za koje znate da biste ih dobro odradili. Početci znaju biti frustrirajući, ali jednom kada Vam ponude počnu dolaziti same ga se nećete ni sjećati.
Freelancing zahtijeva i nešto drugačiju proceduru kod plaćanja poreza te ako vas ta tema detaljnije zanima ovdje se nalazi kompletan članak za freelance plaćanje poreza.
Novo – besplatni eBook – Vodič za UpWork!
Kontaktiraj nas na Ivana@svmedia.hr i zatraži svoj besplatni vodič.
Srodne teme:
Fiverr iskustva!
Platforma za virtualne asistente
Dodatno – lista međunarodnih sajtova za remote posao.
HIT Edukacija započela s upisima novog kruga polaznika
Želiš pronaći posao od kuće?!
Pretplati se na naš newsletter i primaj obavijesti o oglasima za posao!
Knjigovodstvo za obrtnike paušaliste – i vođenje administracije
Pokrenuli ste posao, ali ne znate koja su vam prava i obveze. Kako pravilo voditi papirologiju, slati obrasce kroz ePoreznu? Naročito ako radite preko UpWorka
U suradnji s SV Media ostvarite popust na financijske usluge za administrativne usluge ili pak financijsko savjetovanje.
Javite se na kontakt email:
info@svmedia.hr