Otvaranje tvrtke u Hrvatskoj preko aplikacije Start je jednostavan i brz proces. Prvi korak je registracija na aplikaciji, gdje će se unijeti osnovni podaci o budućem vlasniku tvrtke, kao što su ime, prezime, adresa i broj telefona. Nakon registracije, korisnik se automatski logira i dolazi do forme za unos naziva tvrtke i odabir djelatnosti. Aplikacija provjerava dostupnost naziva tvrtke u registru i ako je slobodan, korisnik može nastaviti dalje.
*Napomena – kako biste koristili Start, ipak je potrebno imati vjerodajnicu najviše razine. Dobra je vijest što istu možete pribaviti besplatno ako ste korisnik elektroničke osobne iskaznice (dakle mala investicija u čitač kartica koji je cjenovno negdje između 13 i 15 eura). Također je moguće ishoditi FINA biznis certifikat gdje se uz USB stick dobiju dva certifikata (privatni i poslovni što je također jedan od detalja na kojeg trebate paziti)
Sljedeći korak je izrada Statuta tvrtke, gdje se unose podaci o osnivačima, sjedištu tvrtke, djelatnosti i drugim važnim informacijama. Aplikacija pruža i opciju generiranja automatskog Statuta, što je korisno za one koji nemaju iskustva u pisanju Statuta.
Nakon što se Statut napravi, potrebno je izvršiti uplatu za osnivanje tvrtke. Aplikacija pruža mogućnost plaćanja e-Računom ili kreditnom karticom.
Nakon što se uplata izvrši, potrebno je prijaviti se na Poreznu upravu i Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje. Aplikacija automatski generira potrebne dokumente za prijavu i omogućava slanje istih elektroničkim putem.
U slučaju da otvarate tvrtku “fizičkim” putem, tada je RPO obrazac potrebno dostaviti najkasnije osam dana od zaprimanja rješenja o pokretanju obrta ili trgovačkog društva (obrtnica ili rješenje trgovačkog suda). S druge strane, prijava na HZMO nije obvezna za obrtnike koji su već u radnom odnosu.
Iskustva – Aplikacija Start
Korisnici koji su koristili aplikaciju Start za otvaranje tvrtke su zadovoljni jednostavnošću i brzinom postupka. Aplikacija je korisna za one koji nemaju iskustva u otvaranju tvrtke ili nisu sigurni u korake koji treba poduzeti. Međutim, preporučuje se kontaktirati stručnjaka za savjet ako postoje neki specifični problemi ili pitanja.
Dodatno – apliciranje za bespovratne potpore preko HZZ-a
Ovo vrijedi za nezaposlene, dok oni obrtnici koji su već u radnom odnosu (i to je moguće) ipak nisu prihvatljivi korisnik potpore. Za više detalja se uvijek može pogledati web stranica Mjere.hr
Također, korisna stvar je činjenica da se u troškovniku u sklopu Poslovnog plana mogu navesti određene marketinške aktivnosti, poput pojedinih usluga digitalnog marketinga, optimizacije web stranice i sl. (Već smo pisali o najčešćim troškovima obrta.)
Za istu ćemo zainteresiranima rado dostaviti ponudu (predračun) 🙂 kako bi mogli pravdati troškovnik. U slučaju eventualne realizacije ponude trošak usluge Vam svakako pokriva HZZ :). Za to nam se svakako javite na info@freelance.com.hr
Zaključak
Online poslovanje postaje sve popularnije u Hrvatskoj, što omogućuje lakše otvaranje i razvoj novih poslovnih prilika. Međutim, postoje i neke prepreke koje treba prevladati, poput poteškoća u registraciji i plaćanju poreza te potrebe za savjetima i stručnom pomoći. Ukupno, online poslovanje može biti odlična prilika za poduzetnike u Hrvatskoj, ali potrebno je dobro se pripremiti i razumjeti sve potrebne korake. Iskustva korištenja aplikacije start za otvaranje firme su uglavnom pozitivna te je to jedan od znakova pomaka prema digitalizaciji i smanjenju birokracije u Hrvatskoj.
Knjigovodstvo za obrtnike paušaliste – i vođenje administracije
Pokrenuli ste posao, ali ne znate koja su vam prava i obveze. Kako pravilo voditi papirologiju, slati obrasce kroz ePoreznu?
U suradnji s SV Media ostvarite popust na financijske ili administrativne usluge.
Javite se na kontakt email:
info@svmedia.hr