Pojam bloga je isprva obuhvaćao dnevnik kojeg pojedinac vodi na internetu. Danas, skoro četvrt stoljeća poslije, ‘blog može biti i poslovni portfolio pojedinca, ili posvećen određenom hobiju, ili kutak interneta na kojem tvrtka ili stručna osoba približava svoj rad javnosti i – potencijalnim klijentima.
A pojedincima je riječ ‘blog sinonim za riječ ‘posao’. Ovaj je tekst namijenjen onima koji bi se voljeli baviti blogom na profesionalnoj razini, ali će dobro poslužiti svima koji žele optimizirati svoj blog!
Osim volje za pisanjem, za otvaranje bloga je potrebno i razmisliti o tri točke: o identitetu bloga, tehničkom aspektu i o sadržaju postova.
Ideja bloga
Temu bloga, ono o čemu ćete pisati na blogu već vjerojatno znate – to je razlog zašto želite otvoriti blog!
Najpopularnije teme u Hrvatskoj variraju – prema istraživanju konferencije o blogerima i influencerima Diablog, u 2016. su to bile ljepota, moda, gastro i putovanja, dok je isto istraživanje 2019. malo promijenilo redoslijed najpopularnijih i dodalo kategoriju “fitness”. Najnovije istraživanje iz 2020. je zabilježilo pad tema putovanja i gastro.
Svakako, sukladno temi izaberite ime bloga – ključno je da je zvučno i ne predugo. Ako želite da Vaš blog ima snažan brend, razmislite o njegovoj viziji – koji je cilj Vašeg bloga? Kakav dojam u čitatelju želite pobuditi nakon čitanja Vaših postova, nakon gledanja dizajna stranice? Za koga pišete: tko je Vaš idealni pratitelj?
Odgovore, kao ni viziju, ne morate znati odmah – pojavit će se organski. Ali, ako se želite profesionalno baviti bloganjem, korisno je imati ta pitanja na umu pošto se radi o idealnoj metodi online zarade.
Ako pak odredite viziju, obavezno ostavite prostora za rast i promjenu, jer su neizbježni. Na primjer, ako na blogu pišete o svojoj struci i dajete profesionalne savjete, Vaš glavni cilj je informirati čitatelja i pomoći mu da riješi problem. Ova vizija zvuči općenito, ali precizno navodi cilj svakog Vašeg posta, kao i Vaš pristup problematici.
Tehnička strana priče: potrebna infrastruktura i vještine
Blog možete otvoriti na nekoj od besplatnih platforma poput blog.dnevnik.hr-a, ali profesionalniji dojam ostavlja stranica koja ima svoju vlastitu domenu. Ako se odlučite na tu opciju, morat ćete kupiti i hosting, kao i WordPress.
Svoj ćete blog morati urediti i vizualno – odabrati temu stranice, fontove, boje… Svi ti aspekti vizualnim putem komuniciraju s čitateljem – i u idealnom slučaju mu prenose gorespomenutu viziju bloga.
A tema bloga će odrediti i ostale alate koje morate imati u svom arsenalu – ako Vam je bitna kvaliteta fotografija koje ćete objavljivati, svakako je dobro uložiti u dobar fotoaparat!
Konačno, ako želite što brže doći do publike, naučite osnove SEO i nabavite plugin koji će Vam pomagati u tome!
Također, pazite na pravopis i gramatiku – jezik je Vaš glavni alat i treba biti dobro izbrušen! Osim toga postoje mnoge druge metode koje su indirektno vezane, a tiču se monetizacije web stranice preko oglasa ili preko Amazon affiliate zarade.
Sadržaj
Možete se istaknuti i u moru već postojećih blogova iste tematike. Proučite rad kolega. Kako Vi možete pridonijeti već postojećem narativu? Je li neki aspekt ili pristup temi nedovoljno zastupljen? Ili imate za ponuditi svoju svježu i unikatnu perspektivu? Subjektivnost i osobno iskustvo su najbolji načini za povezati se sa čitateljima, a konzistentan raspored objavljivanja i kvaliteta sadržaja su najvažniji za zadržavanje publike.
Bitno je i pratiti trendove – rezultati istraživanja najnovije konferencije Diablog kažu da su trenutno to video materijali i autentičnost.
Microblogging
Danas većinu internetskog prometa čine društvene mreže i ljudi u manjoj mjeri provjeravaju blogove iščekujući nove postove. Napravite profil svog bloga na društvenim mrežama i održavajte ga. Podijelite ga u relevantnim temama na forum.hr-u i Redditu.