Virtualni asistent: Tržište s velikom budućnosti i isplativim poslovnim suradnjama!

virtualni-asistent-stjepan-vidovic-sv-media

Virtualni asistent je posebna vrsta posla kojom se bavi mnogi paušalisti pružajući niz poslovnih usluga svojim klijentima. Hrvatska možda nije naviknuta, ali radi se o neotkrivenom tržištu…

Tko je virtualni asistent i što on radi?

U jednoj rečeni se može opisati kao napredni (upgrade verzija) posao od kuće. Virtualni asistent je osoba koja pomaže u rasterećenju svojih klijenata. Najčešće se to radi o radu na daljinu (od kuće), odnosno administrativnim poslovima i tzv. office managementu. To je bila prvotna ideja, no danas se tržište poprilično proširilo pa mnogi virtualni asistenti (VA) još nude financijske, marketinške ili neke druge usluge (web dizajn, SEO, video produkcija, vođenje društvenih mreža u svrhu povećanja broja pratitelja i sl.). Jednostavno, IT poslovi nisu budućnost, oni su sadašnjost. Primjera radi, možete provjeriti kakve usluge nudi domaća startup agencija SV Media kojoj je jedna od djelatnosti upravo “virtualni asistent.”

Zašto izabrati virtualnog asistenta umjesto zapošljavanja novih radnika?

Ako gledate iz perspektive tvrtki koja razmatra između zapošljavanja novih djelatnika ili prema vanjskim suradnicima, virtualni asistenti imaju mnoge prednosti.

  • Velika ušteda novca na plaćanju doprinosa

Primjera radi, da biste svome zaposleniku isplatu neto plaću u iznosu od 6.500 HRK to će vas ukupno koštati oko 10.500 HRK (bruto 2 uz pretpostavku da koristimo prirez do 18% te da osoba nema djece ni uzdržavanih članova na svojoj poreznoj kartici). Izvor: Isplate.info.

Ova jednostavna računica vam govori kako je možda isplativije koristiti usluge virtualnog asistenta koji bi mogao za primjerice 4.000 HRK mogao pokriti barem četiri sata dnevno te bi također mogao rasteretiti jedan dio poslova asistirajući direktoru/vlasniku.

  • Profitabilnost

Suradnja određene tvrtke s virtualnim asistentom donosi višestruke prednosti, a jedna od njih je obostrana profitabilnost, ako gledam omjer uloženog i dobivenog.

  • Čuvanje poslovne tajne

Ugovor o poslovnoj suradnji se uvijek može napraviti, ali i raskinuti. Za čuvanje poslovnih tajne je idealno sastavljanje tzv. Non-disclosure agreementa.

  • Smanjenje troškova poslovanja

Smanjenje troškova poslovanja očituje se u smanjenim troškovima koje bi imali da imate jednu osobu u svome uredu. To se prvenstveno odnosi na trošak opreme (računalo, licence i ostala oprema). S obzirom da imate “udaljenu pomoć”, tvrtka u tom slučaju ne treba plaćati putne troškove. Ovakav oblik poslovne suradnje štedi i vrijeme, što nije neizostavna stavka.

  • Plaćanje po učinku

S virtualnim asistentima se uvijek može dogovoriti plaćanje po učinku, odnosno po satu rada. Za to postoje i određene aplikacije koje omogućuju praćenje aktivnih sati rada što povećava produktivnost tvrtke u konačnici (Toggl i sl.). Najbitnija razlika jest što plaćate isključivo efektivni rad, dakle nema praznog hoda. Spomenimo da postoje naravno i drugi načini ostvarivanja suradnje, primjerice plaćanje po projektu (paušalno).

Kako do klijenata i suradnje?

Kada u Google tražilici upišete “virtualni asistent hrvatska” tada vam ista prepoznaje najistaknutije asistente i povezane članke. Mnogi od njih su time pokazali da poznaju SEO dio posla, ili su za isti angažirali stručnjake kako bi bili što bolje pozicionirani za određene upite na tražilicama.

Mnogi virtualni asistenti prve suradnje ostvaruju sa stranim klijentima, i to preko platforme UpWork.

Međutim, izgradnja osobnog branda je danas često zanemareni segment u poslovanju. Mnogi poduzetnici u Hrvatskoj najviše poslovnih suradnji ostvaruju putem LinkedIn-a, i to zahvaljujući dobro osmišljenom prezentacijom na spomenutoj društvenoj mreži. Interakcija s ostalima u poslovnom svijetu često dovodi do kvalitetnog networkinga, što rezultira ostvarenim poslovnim suradnjama.

Virtualni-asistent.com.hr

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.