Što je LinkedIn i kakav mu je algoritam u 2024.?

Što je LinkedIn

Većina profesionalaca i tvrtki već je odavno izgradila poslovnu bazu na LinkedInu. Ako se vi i dalje pitate čemu služi ta društvena mreža, u nastavku donosimo smjernice koje će vam pomoći shvatiti što je LinkedIn i kakav mu je algoritam u 2024. godini.

Što je LinkedIn?

LinkedIn je društvena mreža nastala 2002. godine. Cilj LinkedIna bio je stvoriti profesionalnu društvenu mrežu koja omogućuje ljudima povezivanje s drugima u poslovnom svijetu, izgradnju profesionalnog identiteta online, pronalaženje poslovnih prilika i povećanje produktivnosti u karijeri.

Ova društvena mreža ima naslovnu stranicu sličnu naslovnici Facebooka. Mjesto je gdje ljudi i tvrtke redovno dijele svoja razmišljanja i zaključke iz poslovnoga svijeta, traže zaposlenike/poslodavce i međusobno se umrežavaju pomoću “connect” opcije.

LinkedIn je odlično mjesto za pronalaženje novih poslovnih prilika. Ovdje uz pomoć “Open to Work” okvira i podešavanja postavki svojega profila govorite potencijalnim poslodavcima kako ste otvoreni za suradnju.
Osim toga, i poslodavci mogu koristiti “Hiring” opciju na svojim profilima. Na taj način zainteresiranima mogu dati do znanja kako su u potrazi za novim zaposlenicima.


Moglo bi vas zanimati: Najbolji tečajevi za nezaposlene.

Kako napraviti LinkedIn profil?

LinkedIn profil možete vrlo jednostavno napraviti tako što ćete registrirati novi račun sa svim potrebnim podacima. Prijedlog je da se registrirate preko vlastitoga email računa, kako ne biste morali ručno unositi sve podatke.

Jednom kada ste se registrirali i napravili vlastiti profil, važno je obratiti pažnju na nekoliko ključnih aspekata:

  • Postavite profilnu fotografiju kako bi ostali ljudi mogli vidjeti s kime razgovaraju.
  • Postavite naslov profila koji će svi jasno razumjeti i znati koje usluge oglašavate ili koje su vam usluge potrebne. Primjer takvog naslova je: Iskusni grafički dizajner. Pomažem vam da svoje ideje pretočite u stvarnost.
  • Iskoristite prostor pozadinske fotografije tako što ćete kreirati zanimljiv i privlačan vizual s jasnom porukom.
  • Optimizirajte “About” dio, gdje ćete predstaviti tko ste vi, i što je vaša misija na LinkedInu. Ako tražite poslodavce iskoristite ovaj dio da istaknete svoje vještine, a isto ćete uraditi i ako tražite potencijalne klijente.
  • Istaknite svoja iskustva i vještine tako što ćete popuniti “Experience” dio gdje ćete navesti sva relevantna iskustva koja posjedujete. Ne zaboravite navesti svoje vještine, postignuća i opis posla koji ste obavljali na prošlim pozicijama.

    Evo jedan primjer kako sam ja uredila svoj profil, barem uvodni dio.

Pročitajte i moje osobno iskustvo, kako sam uz pomoć LinkedIna pronašla posao i postala virtualni asistent.

Kakav funkcionira LinkedIn algoritam?

LinkedIn je u 2023. godini dosegnuo brojku od čak 930 milijuna korisnika! Ako se pitate kako se istaknuti među tolikim brojem korisnika ne brinite, LinkedIn aktivno koristi tek oko 16% ukupnog broja korisnika. Mnogi zapravo samo skrolaju, upijaju informacije te nisu aktivno angažirani, što uistinu ostavlja dosta prostora za uspjeh. Radi se ipak o društvenoj mreži koja ostavljaju mogućnost izgradnje zajednice followera, što se uistinu može monetizirati na više načina.

Kako LinkedIn gleda na vaš sadržaj u 2024. godini:

  1. Procjena i filtriranje sadržaja po kvaliteti:

    Kada netko postavi objavu na LinkedIn, njegov algoritam sada odlučuje je li ta objava spada u spam, niskokvalitetni ili visokokvalitetni sadržaj. Visokokvalitetni sadržaj prolazi bez problema, niskokvalitetni sadržaj prolazi kroz dodatnu provjeru, a spam sadržaj se eliminira.

    Spam – Sadržaj označen kao spam može imati lošu gramatiku, sadržavati više veza unutar objave, imati oznaku više od pet osoba, koristiti više od deset oznaka (#) ili biti jedna od više objava istog korisnika unutar tri sata.

    Niskokvalitetni sadržaj – Sadržaj označen kao niskokvalitetan nije spam, ali se smatra da nije posebno relevantan za ciljanu publiku. Takve objave mogu biti teško čitljive ili se baviti temama koje su preopćenite da bi bile zanimljive korisnicima.

    Visokokvalitetni sadržaj – “Čisti” sadržaj je lako čitljiv i potiče angažman. Također, uključuje snažne ključne riječi, koristi tri ili manje oznake (#) i rezervira izlazne veze za komentare. Drugim riječima, to je nešto što će vaša publika htjeti pročitati ili vidjeti i reagirati na suštinski način.

  2. Testiranje sudjelovanja objave s malom skupinom pratitelja:

    Novost na LinkedInu je da algoritam vaše objave prvo nudi vašim pratiteljima. LinkedIn će vašu objavu prvo preporučiti određenom broju vaših pratitelja. Ako unutar prvog sata od objave uspijete dosegnuti značajan broj lajkova, komentara i dijeljenja, LinkedIn će vašu objavu potom prikazati većem broju ljudi.

    Ako, s druge strane, objava bude ignorirana ili vaši pratitelji je odluče sakriti iz svojih vijesti (ili, što je najgore, označe je kao spam), algoritam je neće dalje dijeliti.

  3. Proširivanje publike na temelju signala za rangiranje:

    Ako algoritam odluči da je vaša objava vrijedna širenja na širu publiku, koristit će niz od tri signala za rangiranje kako bi odredio tko će je točno vidjeti: osobna povezanost, relevantnost interesa i vjerojatnost angažmana.

    Ovi signali se svode na razinu povezanosti između vas i korisnika koji potencijalno vide objavu, interes korisnika za temu sadržaja i vjerojatnost da će korisnik imati interakciju s objavom.

  4. Dodatne provjere za spam i kontinuirano praćenje angažmana:

    Čak i nakon što je objava dostavljena široj publici, algoritam LinkedIna nastavlja pratiti kako je korisnici percipiraju u smislu kvalitete. Ako vaš sadržaj bude označen kao spam ili potpuno ignoriran od strane nove publike, LinkedIn ga više neće prikazivati toj publici.

    S druge strane, ako vaša objava rezonira s novom publikom, LinkedIn će je zadržati u opticaju. Sve dok objava dobiva stabilan tok angažmana, može ostati u opticaju mjesecima.


Možemo zaključiti kako je najvažnije nuditi svojoj publici koristan, relevantan i zanimljiv sadržaj koji će LinkedIn prepoznati kao takav i nuditi ga široj publici.

Nikada nije kasno – idealno za traženje poslova ili klijenata

Polaznica naše edukacije za virtualne asistente (i općenito sve ostale koji žele pronaći posao od kuće) je nedavno pisala na temu pronalaska klijenata. LinkedIn je upravo idealno mjesto za generiranje leadova. Content marketing u kombinaciji s izgradnjom vlastitoga brenda kroz ovu društvenu mrežu je savršena funkcionalnost te joj je to u konačnici i namjena.

Dodatno – ako tražite posao ili želite promjenu u karijeri tada je ovo društvena mreža gdje možete sve preokrenuti u svoju korist. Počnite već danas s kreiranjem sadržaja, umrežavanjem i ostalim relevantnim ljudima iz vaše industrije i pronađite posao po vašoj mjeri.

U slučaju da ne znate gdje početi, možete dogovoriti LinkedIn konzultacije s našim ekspertima
Kontaktirajte nas na info@svmedia.hr

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)