Kako pronaći (dobre) klijente i osigurati naplatu

Kako pronaći klijente

Za uspješan posao svakome poduzetniku potrebni su dobri klijenti, a to su oni klijenti koji uredno plaćaju i cijene pružene usluge te daju pozitivne recenzije. U ovome članku pokušat ćemo definirati najbolje načine kako pronaći klijente te osigurati naplatu. Klijente možemo naći na razne načine, ponekad i nenadano i slučajno te je veoma bitno imati izgrađen dobar personal branding. Kako nitko ne želi raditi besplatno niti biti potplaćen ili iskorišten, nakon što pronađemo klijente, potrebno se je adekvatno osigurati za slučajeve kad klijenti iz nekog razloga ne žele platiti uredno izvršene usluge.

Kako pronaći klijente – 5 najboljih načina

Preporuka

Neovisno o domeni vašeg poslovanja, klijente je najlakše dobiti na preporuku. Međutim da bi vas neki klijent preporučio drugome, najprije on sam mora biti zadovoljan pruženom uslugom i cijenom koju je platio za dobiveno. Ovdje možemo zaključiti da je preduvjet za dobivanje novih klijenata putem preporuka, visoka kvaliteta usluga te razumna cijena.

LinkedIn

Sljedeći važan način pronalaska klijenata je putem društvenih mreža i to ponajprije poslovnih mreža kao što je LinkedIn. Tamo je važno kreirati profil koji daje potencijalnim klijentima jasnu sliku o tome koje su naše kompetencije i kvalitete te na koji način možemo pomoći (i s kolikim uspjehom) našim klijentima. Potrebno je izgraditi sliku o sebi kao o stručnim i pouzdanim osobama koje vole ono što rade. Više o LinkedInu možete pročitati i na našoj stranici.

Vlastita web stranica

Vlastita web stranica također je bitan alat za dobivanje novih klijenata. Ona je nužna ako potencijalnim klijentima želimo pokazati tko smo i što smo, koji su naši dosadašnji projekti, tko su naši partneri, gdje se nalazimo, na koji način mogu doći do nas. Web stranica je naš virtualni ured, jako je bitno dobiti klijente da ju uopće posjete, a kada su tamo bitno je da ih toliko zaintrigira ono čime se bavimo i što smo do sada sve postigli, da nas bez oklijevanja odluče angažirati. Na web stranici je potrebno na vidljivom mjestu navesti kontakt kako bi potencijalni klijent čim prije mogao stupiti s nama u kontakt i započeti suradnju. Ono što bi također bilo jako dobro i fer naznačiti jest i cijena koju naplaćujemo za pružene usluge te mogući oblici suradnje.

Specijalizirane platforme

Za one koji svoje usluge pružaju isključivo u virtualnom okruženju odnosno online, nezaobilazan način pronalaska klijenata je i preko specijaliziranih platformi kao što su Fiverr Hrvatska, Upwork i Freelancer. Više o Fiverr Hrvatska možete pročitati u jednom od naših članaka na tu temu.

Eventi i radionice

Eventi i radionice nesumnjivo su jedan od odličnih načina za upoznavanje novih ljudi pa tako i potencijalnih klijenata. Velika prednost pronalaska klijenata na ovaj način je što u neformalnoj atmosferi možete kroz razgovor s ljudima predstaviti sebe i usluge koje nudite te ostaviti pozitivan dojam na potencijalne klijente. Za ovu vrstu pronalaska klijenata bitno je da ste komunikativne i pozitivne osobe u čijem društvu se ljudi pozitivno osjećaju te da pokažete veliku stručnost u razgovoru s potencijalnim klijentima.

Osiguranje naplate

Kad smo pronašli osobe koje su nas voljne angažirati i s nama surađivati, veoma je bitno definirati tu suradnju, a najbolji način za to bi bilo sklapanje ugovora. Vrsta ugovora koja se sklapa, ovisit će o domeni vašeg poslovanja te o konkretnoj usluzi koju želite pružiti. U samome ugovoru potrebno je definirati čim više detalja, a svakako je potrebno definirati uslugu koja se pruža, rokove isporuke, cijenu, način plaćanja te nadležan sud za rješavanje eventualnih sporova. Ugovor u pisanom obliku je veoma važno imati kako bismo osigurali naplatu jer u tom slučaju imamo podlogu za tužbu na sudu. Bitno je da ovakav ugovor sastavi stručna osoba pravne struke, po mogućnosti odvjetnik.

Korisna stvar za izbjegavanje negativnih iskustava s klijentima koji nisu voljni platiti za pružene usluge jest i bliski kontakt s poduzetnicima koji se bave sličnim poslom kao i mi. Jako je bitno biti kolegijalan i međusobno se upozoravati na moguće neozbiljne i zlonamjerne klijente koji nas žele samo iskoristiti, bez namjere da nam plate za pružene usluge.

Zaključak

Nakon što smo naveli neke od načina kako pronaći klijente, na vama je da odlučite koji od njih vam najviše odgovara te kojem načinu biste se željeli najviše posvetiti. Glavni preduvjet za dobivanje novih klijenata je u svakom slučaju velika stručnosti i kvaliteta pruženih usluga, kao i obavljanje usluga unutar zadanih rokova. Budući da svatko od nas za svoj rad voli biti pošteno plaćen, osim samog pronalaska klijenta, veoma je bitno zaštiti se od mogućih neugodnosti koje bi nam se mogle dogoditi tijekom našeg poslovanja kad bi određeni klijenti odbijali platiti naše usluge. Ovdje je nužno savjetovati se sa stručnjacima (pravnicima) te sklapate ugovore s klijentima u pisanom obliku, u kojem su  definirane sve bitne stavke naše suradnje te nadležan sud za eventualne sporove.

Piše: Melanija Herceg

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)