google.com, pub-5687751881182603, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Kako odbiti posao, a ne izgubiti potencijalnog klijenta - Freelance Hrvatska

Kako odbiti posao, a ne izgubiti potencijalnog klijenta

Postavite granice i naučite reći ne bez da izgubite klijente

U poslovnim odnosima, postavljanje granica je ključno za održavanje ravnoteže između zadovoljavanja klijentovih potreba i zaštite vlastitih interesa. Ponekad je teško reći ne klijentu, ali uz pravilan pristup, moguće je zadržati tu vezu, a da drugoj strani ne zvuči da odbijate posao. U ovom članku ćemo navesti 5 prijedloga kako odbiti posao i održati kvalitetan odnos s klijentima.

1. Definirajte svoje prioritete i komunicirajte jasno i otvoreno

Razmislite o vlastitim ciljevima i vrijednostima kako biste jasno odredili što je za vas prihvatljivo, a što nije. Budite iskreni i precizni u komunikaciji s klijentom. Izrazite svoje granice na početku suradnje kako bi klijent znao što može očekivati. Pogrešno je očekivati da će nam drugi čitati misli, pa stoga jasno iskomunicirajte što želite ili trebate. Zgodan način je i pisanje govora u kojem pričate kako odbiti posao. Vježbanje izgovora naglas je bitno kako tijekom razgovora ne bi skrenuli sa teme ili zaboravili što smo htjeli reći. Zapamtite, budite kratki i jasni!

2. Postavite realistična očekivanja i jasne uvjete suradnje

Budite transparentni u vezi s vremenom, resursima i mogućnostima koje možete pružiti. Jasno definirajte što je izvan dosega vaših usluga. Kreirajte pisani ugovor ili dogovor koji precizno opisuje što se očekuje od obje strane. Ovo će pomoći u sprječavanju nesporazuma i nejasnoća, te nesumnjivo poboljšati ili uspješno održavati uspješnu suradnju.

3. Postavite granice za komunikaciju i naučite reći NE na konstruktivan način

Definirajte radno vrijeme i dostupnost za komunikaciju s klijentom. Time ćete osigurati da imate vremena za sebe i ostale klijente. Reći NE bez osjećaja grižnje savjesti i krivnje mnogim je ljudima jako teško, no to je ujedno i nešto što je neizbježno ukoliko želimo zaštiti sebe, svoje emocije, vrijeme i potrebe. Umjesto jednostavnog odbijanja, ponudite alternative ili prijedloge koji bi mogli zadovoljiti klijentove potrebe. Preporučite druge stručnjake koji bi klijentu mogli pomoći. Na ovakav način nećete izgubiti posao, već pokazati klijentu da i dalje prepoznajete njegove potrebe, ali u ovom trenutku nemate dovoljno resursa  da bi zadatke izvršili na razini koju klijent i zaslužuje.

Moglo bi vas zanimati: Kako pronaći dobre klijente i osigurati naplatu.

4. Prepoznajte svoje granice i budite dosljedni u njima

Budite svjesni kada prelazite svoje granice i preopterećuje se. Znajte kada trebate reći NE kako biste održali svoju produktivnost i zdravlje. Kada postavite granice, važno je da ih dosljedno poštujete. Time ćete pokazati klijentu da ste ozbiljni u vezi s njihovim i svojim poslovnim ciljevima. Često ćete morati podsjećati ljude u svom životu na granice koje ste postavili, svoje potrebe i zašto su važne. Budite strpljivi, puni razumijevanja i ponudite se imati malo suosjećanja dok svi učimo nove načine međusobne interakcije.

Zdrave granice nisu neki zamišljeni zid napravljen da odvoji ljude i uništi bliskost – one su način na koji vodimo računa sami o sebi, na koji se čuvamo.

5. Nastavite ulagati u odnos

Održavanje dobrih odnosa s klijentima zahtijeva kontinuirani rad. Nastavite ulagati u kvalitetnu uslugu i komunikaciju kako biste održali njihovo povjerenje. Ulaganje u vlastita znanja daje nam sposobnost da ispitujemo postojeća rješenja i generiramo nova kako bi u konačnici naši klijenti postigli bolje rezultate.

Sposobnost stvaranja ideja i pronalaženja novih rješenja dati će vašim klijentima osjećaj da surađuju s najboljim mogućim partnerom i dobivaju najbolju uslugu. 

Mnoge tvrtke se susreću sa izazovima kod kontinuirane kvalitetne usluge. Za ovaj problem od iznimne je pomoći i program Customer relationship managementCRM.

Više o Monday.com CRM doznajte u našoj edukaciji na linku i u članku na linku.

Postavljanje granica i održavanje kvalitetnih odnosa s klijentima može biti izazovno, ali je ključno za dugoročni uspjeh. Slijedeći ove napomene i primjenjujući navedene prijedloge, možete uspješno postaviti granice, reći ne klijentu, ali istovremeno zadržati tu vrijednu vezu, te se više ne zapitati kako odbiti klijenta, a pritom ga izgubiti zauvijek.

Piše: Ana Brzović

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)